preskoči na sadržaj

Osnovna škola Vladimir Nazor Topusko

Login
e-Dnevnik

e-Dnevnik za učenike i roditelje

e-Dnevnik za nastavnike

 HAKOM brošura - Kako se zaštititi u svijetu interneta i mobilnih telefona - Kratki vodič za djecu i roditelje (i sve koji žele znati više u digitalnom dobu)

Video - Kako zaštititi djecu na Internetu?

Natjecanje Dabar

Tražilica
Kalendar
« Listopad 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Rječnik
Prikaži sve izraze koji započinju slovom:
A  B  C  D  E  F  H  I  J  K  L  M  N  O  P  S  Š  U  V  Z 
ili prikaži SVE izraze u rječniku (ukupno: 55 izraza)
prikaži samo izraze, bez opisa

Potraži izraz:

Izraz Opis
Nastava

Osnovna odrednica didaktike. To je organizirani institucionalni i izvaninstitucionalni interakcijski stvaralački napor u savladavanju propisanih sadržaja i stjecanju znanja, sposobnosti i navika te osposobljavanje učenika za daljni permanentni rad. Cilj nastave je stvaranje kritičke, slobodne, autonomne, stvaralačke, humane, obrazovane, multikulturalne, multietičke i multikonfesionalne učenikove ličnosti, koja je otvorena za sve sadašnje i buduće progresivne promjene u sebi i društvu u kojem se nalazi. Sastavnice tog sustava su:

  • Učenik (uči, stječe relevantno iskustvo, tj. obrazuje se i odgaja)
  • Učitelj (poučava, tj. svoju aktivnost usmjeruje na optimiranje učenja)
  • Nastavni sadžaj (predstvalja osnovu na kojoj se temelji učenje)
  • Objektivni uvjeti (prostor i nastavna oprema, djeluju na učenje izravno i neizravno)
  • Odnosi između sudionika nastave

Tijekom nastavnog procesa učitelj odabranim načinom (metodom) izlaže učenicima nastavno gradivo i zadaje im različite zadatke. Ovu učiteljevu aktivnost najopćenitije nazivamo poučavanjem. Učitelj odabire i priprema izvore nastavnih sadržaja te načine njihovog prikazivanja s namjerom da učenicima olakša razumijevanje i usvajanje predviđenog gradiva. Učenici aktivno promatraju i izvršavaju zadatke s ciljem usvajanja programom određenih znanja, vještina i navika. Učenici uče nastavne sadržaje.

Nastavna metoda

Didaktički promišljen i optimalno uređen sustav aktivnosti poučavanja i učenja (algoritam) kojima je primarni cilj steći stanovita znanja i vještine, razviti stanovite sposobnosti i druge relevantne osobine ličnosti.

Nastavnik

vidi Učitelj.

Nastavni plan

Školski dokument u kojem se u obliku tabele propisuju:

  • odgojno-obrazovna područja, odnosno predmeti koji će se obučavati u određenoj školi
  • redoslijed obučavanja tih područja, odnosno predmeta po razredima ili semestrima
  • tjedni broj sati za pojedino područje, odnosno nastavni predmet.
Nastavni proces

Ukupnost svjesno usmjerenih i koordiniranih nastavnih aktivnosti učenika i nastavnika u funkciji ostvarenja nastavnih ciljeva.

Nastavni program

Školski dokument kojim se propisuje opseg, dubina i redoslijed nastavnih sadržaja. Nastavnim programom propisuju se konkretni sadržaji pojedinog nastavnog predmeta, pa je nastavni program konkretizacija nastavnog plana.



preskoči na navigaciju